Wednesday, November 18, 2009

hidup ku berubah warnanya

aku berjalan, aku melihat.. itu lah nyata..
aku berjalan lagi, aku melihat.. itu lah sedar..
aku terdiam, aku membisu.. pada aku, oh! rupanya banyak lagi perlu aku kutip..
perlu aku kumpulkan..

ya! mungkin tidak untuk aku gunakan..
tapi untuk aku adaptasikan bersama.. kenapa tidak..
keliling aku kaca jernih, aku boleh melihat menerusinya..
aku juga boleh melihat diri aku..

tapi aku tak boleh kemana-mana..
apa ikhtiar aku? apa rancangan aku?
berapa banyak lagi perlu aku lihat?

dunia aku semakin berubah warna..
bertambah hijaunya, memekak merahnya, berseri jingganya..
makin ia menjadi, makin pekat lah hitamnya..
dimana perlu aku curahkan putih?

dalam hati.



1 comment:

starry~ said...

walau terpalit segala warna, putih sucikan hatimu, insya Allah, warna lain bisa tertutupi..~

Good luck my friend :)