Friday, May 22, 2009

..maafkan aku..

hati ini keliru..
tidak..
lebih dari itu
hati ini menderita

inikah balasannya?
inikah yang harus aku pikul?
inikah dosanya?

bukan..
malah lebih dari itu
lebih teruk dari itu
ke manakah boleh ku halakan sakit ini?
apa yang ku lakukan supaya sakit ini hilang?

aku telah menyebabkan dia sedih
aku yang mencarikkan luka di hati dia
sakitnya lebih teruk dari rasa sakit di hati ini

mengapakan mulut ini begitu celupar
begitu senang melontarkan
kata-kata pedih..
hinggakan dia tersentak
bukan seketika..
bukan sejenak..
malah berdiam sepi tanpa bicara

ya, aku terasa pedih
tapi..
hati dia lebih pedih..
hati dia jauh lebih sengsara
maafkan aku..
maafkan aku..
beban menyakitimu lebih berat dari dosa di hati ini...

maafkan aku..

2 comments:

katak© said...

takpe.. aku maaf kan.. len kali jgn buat lg..

Cheni Khair said...

secebis memorandum hati ini:
forgive and forget.
kata dusta hati secara terang-terangan. mana mampu insan kerdil untuk forgive and forget.